tiistai 16. huhtikuuta 2013

Toipumista kohti Tallinnaa!

Ei loppunutkaan vapaailta nro 1 lasilliseen Lambruscoa. Naapuri neenee ihmetteli chatin kautta miksi vapaailtalainen on online-tilassa ja siitä sitten suora leikkaus Helsingin yöelämään :)
Kävimme testaamassa karaokelaitteiden toimivuutta Malmilla "Lakkarissa". Katri Ylanderin Mansikkamäen jälkeen uskaltauduin laulamaan Nightwishiä. Välitön palaute biisin alkaessa oli upeaa: "Eiiii, ÄLÄ", mutta onneksi kauhuhuudot ja korvienpitelemiset hellittivät jo ensimmäisen sävelen aikana. Yö päättyi ehkä elämäni hauskimman taksikuskin kyytin joka viihdytti meitä laulullaan. Yöunet jäivät vähäisiksi ennen Tallinnaan suuntausta, mutta eipä se haittaa. Hyvää seuraa ja hauskaa matkaa jaksaa aina!

Aamulla heräsin ensin klo 7 jolloin kävin laittamassa passin matkatavaroiden sekaan. Jatkoin unia vielä kymmeneen ja ehdin hienosti laivaan ja passikin tuli mukaan, vaikkei sitä kukaan kaivannutkaan. Menomatkan matkasimme M/S Starin kahvilassa katkarapuleipien, puolikkaan sacher-kakun ja skumpan säestyksellä..Hinta ja tunnelma korjasivat hieman tuota annoksen esteettistä nautintoa.

Kävelimme terminaalista reippain askelin kohti Tallinnan vanhaa kaupunkia, jossa hotellimme sijaitsi. Savoy Boutique hotelli oli viihtyisä ja huoneemme rappukäytävän ja varauloskäynnin välissä 4krs. hiljainen ja miellyttävä. Rakastuin ikkunaluukkuihin, joita harvemmin suomessakaan näkee. Verhoja mielummin ottaisin itsekin sellaiset kotiini.Voin muuten suositella myös booking.com:ia josta varasin hotellin, erittäin selkeä ja helppo tapa saada huone ja vielä alennuksella.
Nautiskelimme hieman hienosta hotellihuoneestamme ja lähdimme samoilemaan kaupungille odotellen malttamattomana mitä kaikkea mukavaa ilta tuokaan tullessaan..

Onneksi ystäväni on tullut tutuksi jo aiemmin Tallinnan (ja minun suuntavaistojeni ja valmistautumisten) kanssa, joten löysimme kaikkialle kovin vaivattomasti. Hotellilta lähtiessä pyysimme respantyttöä soittamaan valitsemaamme ravintolaan ja saimme pöydän varattua sitä kautta.

Sauna
Odotellessa tallustimme pitkin vanhaa kaupunkia ja kävimme hauskassa ja erittäin lämpimän oloisessa kahvilassa nimeltä Cafe & Chocolaterie. Siellä jopa vanha labratorinnoutaja hauva oli kuin kotonaan (harmi ettei kameraan osunut kuin epätarkka häntäpuoli).

Ravintolasta lisää seuraavassa postauksessa. Paluumatkasta voin jo vinkata sen verran, että älkää hyvät ihmiset tehkö samaa virhettä kuin minä, ja tilatko M/S Starin nopean 2h reissun sijaan Silja Europan 3,5h matkaa krapulaisten ja haisevien junttien seurassa takaisin Suomeen. Siinä suoraa palautetta. Yök.

1. Oj joj! No hyvä että pääsit vähän nauttimaan! Mites kotiväki pärjäsi?

1. Joo, Tallinnassa sai nautiskella olosta sen noin 4 tuntia ja sitten alkoi vähän ikävämpi matkan kokemus. Mutta oli se mukava 4 tuntia! :) Kotona meni oikein hyvin, mitä nyt neiti vähän oksenteli :( Ja nyt on kostopäivät äidille edelleen menossa. Kiukkua piisaa.

2. Mäkin löysin tuon samaisen ihanan kahvilan viime syksynä! Ihana paikka! http://petranmaailma-kivoijutui.blogspot.fi/2012/10/syysretki-tallinnaan.html

1. Wau, upeita kuvia kahvilasta! Ja olipa hieno löytö tuo sun ennen ja jälkeen kuva siitä pihamaasta! Oli se kyllä niin tunnelmallinen kahvila, ettei ihme että herättää lämpimiä tunteita monissa :)